28 Mayıs 2017 Pazar

Frankfurt - 2- Bebekle Seyahat

Yazıma başlamadan önce , "eee artık çocuk olacak gezmeyi unut" , "bunca yıl gezdiğine say artık evden zor çıkarsın" diyen tüm arkadaş akraba ve teyzelere selamlar..hepinizi öpüyorum cınım.
hamilelik sürecimde 'artık' gezemeyeceğimi öngören teyzeleri 5 ülke gezerek şaşırttım. Merak etmeyin hamileyken yollarda olmayı da yazacağım. Fakat o sıralarda hep şunu duydum, "karnındayken en rahatı, bi doğsun evden zor çıkarsın..'

PEKİ NE OLDU?

Azcık korkmadım desem yalan olur, yandık dedim içimden. hadi çok ağlarsa hadi çok üşürse hadi bakamazsak ? İnsanlar evden çıkmıyor çocuğu olunca, var demek ki bi bildikleri dedim. Ama hiç öyle olmadı, Allah sağlık versin, gerisini siz halledersiniz arkadaşlar korkmayın gezin! Peki biz nasıl mı gezdik?

BEBEKLERDE PASAPORT VE VİZE İŞLEMLERİ

1- Öncelikle Teomana gidip pasaport çıkarttık, emniyet müdürlüklerinin sayfasından online randevu alıp gereken belgeleri( veli muvafakatnamesi, defter ve harç bedelinin yatırıldığına dair makbuz, 2 biyometrik fotoğraf vs.)tamamlayıp başvuru yaptığınızda en geç 1 haftaya pasaport elinizde. 2- Bu süreçte en zorlandığımız konu fotoğraf oldu, Teoman henüz 2 aylık olduğu için boynunu tutmakta zorlandı, flash patlayınca gözleri tavşan gibi açıldı, o sıralar renkli olan gözleri masmavi çıktı (şuan değil) . Ama flash zarar vermesin diye bir daha denemek istemedik, kendisine benzemeyen komik bir fotoğrafla biraz risk aldık :)
3- Sonra Almanya ve İtalya vizeleri için Gaziantepte acentası olan idata isimli kuruluştan randevu aldık. Çünkü Ankara bize uzaktı.
.Bütün belgeler verdiğim adreste ayrıntısı ile yazıyor. www.idata.com.tr

4- Biz vize görüşmesine ve yurt dışına anne/baba beraber gideceğimizi belirtince ayrıca bir veli muvafakatnamesine gerek kalmadı. Siz de öyle gidecekseniz aklınızda olsun. Boşuna notere masraf etmeyin. Sağlık sigortasını mutlaka yaptırın ıslak imzalı olmasına dikkat ediyorlar. Diğer konularda oradaki çalışanlar yardımcı oldular.
İşlemlerin sonunda vize sonucumuzu online takip edebileceğimiz bir kod aldık ve yarım günde bu işi halletmenin mutluluğuyla kendimizi İmam Çağdaş kebapçısına attık :)

BEBEKLE UÇUŞ

1- 2 Yaş ve altındaki çocuklar için koltuk satın almanıza gerek yok, koltuk olmayınca ücrette yok :) Oğlumun, Adana İstanbul Frankfurt gidiş dönüş
uçak biletlerini 15 tl vergi ücreti ödeyerek aldım.
2- Tüm bagajlarımızı Adanadan direk Frankfurta bağlattık ve biletlerimizi de bastırdık. Böylece İstanbul'da rahat ettik. Bu aşamada bebek arabası için poşet istemeyi unutmayın.
3- Bebek arabasını körüğe kadar getirdik, orada paketleyip görevliye teslim ettik.(hem alt hem üstünü veriyorsunuz, bebek kucakta uçağa giriyorsunuz)
4- İstanbula geldiğimizde arabamızı istedik getirdiler, istemeseydik o da diğer bagajlar gibi Frankfurta transfer edilecekti.
5- Bebeğimiz için yurt dışı çıkış pulu (15tl) almamıza gerek yokmuş, bilginize.

TEŞEKKÜRLER THY

İstanbul Dış hatlar Thy lounge ı Avrupanın tartışmasız en iyi lounge ıdır bence. Bu zamana kadar dikkat etmediğimiz oyun parkı çocuklar için oyun konsolları zeka oyunları çizgi film izleyebileceğiniz ekranlara bu kez dikkat ettik, gayet güzel. Bize lazım olan alt değişme odası oldu. Tertemiz ferah bir bebek bakım odası bizi bekliyordu. Aynı zamanda bebe yağı, ıslak mendil, pişik kremi ve her markadan 10'ar tane çeşitli büyüklüklerde bebek bezleri ve alt açma bezleri vardı. Harika düşünülmüş özenli bir hizmet. Teşekkürler thy.!

UÇAK İÇİN TÜYOLAR

1- Uçakta iniş ve kalkışta oğlum kucağımda olmalı ve verdikleri bebek kemeri bağlı olmalıydı.
Ben de yatar pozisyonda kemere bağladım ve emzirdim . Bu şekilde hiç ağlamadı çünkü kulakları rahatsız olmadı.

2-Uuçuştan 1 gün önce check in yaparken kendime A koltuğunu eşime C koltuğu nu seçtim. Bu şekilde kimse ortada kalan B koltuğuna oturmak istemedi ve aramızdaki koltuk hep boş uçtuk. Yemek ve kahve zamanlarında oğlumuzu aramıza yatırdık . O rahatça uyudu biz birlikte film izleyip yemek yedik:)
3- Bebeğimiz için yemek seçimi yapmamamıza rağmen hostesimiz bize hemen hipp marka mama getirip verdi, ancak oğlumuzun sadece anne sütüyle beslendiğini söyleyip çok teşekkür ettik.
4- Giderken pasaport sırasında uzunca bir süre bekledik, bebeğimizin küçük olduğunu belirtip öncelik verilip verilemeceğini sorduk ama görevli yardımcı olamayacağını söyledi. Almanya dönüşü ise, çocuklu aileler için ayrı bir bölümden 1 dk içinde geçtik. Siz yine de kibarca rica edin, yurt dışında da çocuklu olmanın avantajlarını gözetin derim.

ORALARDA ÇOCUĞU ÜŞÜTME

Gitmeden önce herkesten duyduğumuz cümle bu oldu, oralarda çocuğu üşütmemeliydik yoksa bu son gezimiz olabilirdi :)
biz de fotoğraflardan anlayacağınız üzere güzelce giydirdik, tulumunu internetten sipariş ettik. http://www.lcwaikiki.com/tr-TR/TR

DİKKAT!OTELDE BEBEK YATAĞI YOK

Gideceğimiz otelde bebek yatağı olmadığını öğrenip bebeğimizin arabasını götürdük ve geceleri içinde uyuttuk. Bu sebeple siz de araba götürürken üst kısmının oto koltuğu şeklinde küçük olanını değil, yatılabilir büyük olanını götürmeye dikkat edin. Tabi biz uyanıkken oğlumuz bizim yatağımızda oyunlar oynayıp bizi ayakta bıraktı o ayrı :)

Havanın soğuk ve yağmurlu olmasına ve bebeğimiz 3 aylık olmasına rağmen, bizim için çok eğlenceli ve güzel bir gezi oldu. Nereleri gezdiğimizi
http://sporcuanneyolda.blogspot.com.tr/2017/05/finans-sehri-frankfurtta-turist-aile-1.html diğer frankfurt yazımdan inceleyebilirsiniz.

Gittiğimiz yerlerde oğlumuzun olabildiğinde çok fotoğrafını çekmeye çalıştık çünkü ileride ona güzel anılar bırakmak istiyoruz. Sizlerde bebeğinizle gezmek istiyorsanız hiç korkmayın, eminim siz de çok güzel anılar biriktireceksiniz! Sevgiler