28 Mayıs 2017 Pazar

3 Aylık Bebekle Seyahat Çantanızda Neler Olmalı?

İlk defa yurt dışına bu kadar az eşya ile gidiyordum :( Çünkü annelik fedakarlıktı, annelik aynı eşofmanla günlerce gezmek, bütün fotoğrafları aynı montla çekilmek demekti.. Annelik, kendine çok az eşya alıp bavulda 3 aylık miniğinin eşyalarına olabildiğince çok yer açmaktı..

BAVULDA YER AÇMAK

Aslında koyacağınızı bebek eşyası kadar, sizin de yanınıza ne aldığınız ya da ne almadığınız çok önemli. Çünkü fazladan 1 tokaya bile yer yok. Hem bebek arabası, hem sırt çantası, hem pasaportlar-cüzdanlar-telefonlar için minik bir çanta, hem de çekçekli valizler.. Bu sırada saçlarınız topuz, kucağınızda bebek.. 2 kişiden sadece 4 eliniz olduğu gerçeği..

Farkındaysanız kendi eşyalarımı az almaktan bahsediyorum ama eşimin eşyaları ile ilgili yorum yapmıyorum, çünkü kendisi yıllardır az eşya ile yolculuk yapabilme yeteneğini sayemde kazanmış durumda :) Biz şu internette dolaşan fotoğrafın gerçek temsilcileriyiz. Buradan eşime bir kez daha selam ve teşekkürü borç bilirim :)

Yukarıda belirttiğim gibi eşim zaten minimum eşya ile uçacağı için ben eşyalarımı azalttım.
Bol tshrt, rahatından 2 eşofman altı, çift taraflı giyilebilen ceketimi bavula koydum. Şampuan makyaj malzemesi hatta diş macunu gibi eşyaların ise eşantiyon boylarından aldım yanıma. Kendime havlu-terlik koymadım, oteldekini kullandım. Yurt dışına hep götürdüğüm büyük fotoğraf makinemi almadım, cep telefonu ile fotoğraf çektim.

YOLCULUK İÇİN SIRT ÇANTASI

Mutlaka tedarikli olmanız gerektiğini unutmadan, 'bizim başımıza gelmez', 'ammaaann ihtiyaç olmaz' demeden özenle hazırlanması gereken sırt çantanızın içinde her şey olmalı :) Eminim ki sizler de benim gibi 'ne olur ne olmaz yedek dursun' deyip fazla fazla koyacaksınız ama çoğunu kullanmayacaksınız :) Ama illa ki koymadığınız o tek bir şey o an lazım olacak..


**Evraklar**
1-pasaportlar
2-kimlikler ( gerek yok aslında ama oğlumuzun pasaport fotoğrafı kendisine hiç benzemeyince kanıt olsun diye kimlikleri de aldım:)
3-otel rez. kağıtları
4.biletler
5.kurumunuzdan alacağınız yurt dışı çıkış onay kağıdı (ohalden dolayı gri ve yeşil pasaport kullananların alması gerekiyor)
6.şarj aletleri

**Bebek Eşyaları**
1-6 tane bez (sadece 3 tanesini kullandık ama olsun yedek olur)
2-pişik kremi (en küçük boyundan) (biz sudo kullanıyoruz bu arada)
3-ıslak mendil ( hafif olsun diye yarısı kullanılmış 1 paket uno mendil aldım yanıma)
4-3 tane çıtçıtlı body (hava soğuk diye uzun kollu aldım, siz mevsimi gözetin)
5-2 tane alt üst takım - 1 tane çorap
6- 1 ceket (uçakta klimayı çok açıyorlar)
7- yedek penye battaniye ( gidiş yolunda aldım işe yaramadı, dönüş yolunda yanıma almadım battaniyesine kustu, teşekkürler Murphy!!) https://tr.wikiquote.org/wiki/Murphy_Kanunlar%C4%B1
8-Kullanıyorsanız emzik-biberon
9-kirli ve temiz kıyafetler karışmasın diye poşetler
10-emzirme önlüğünüz
11- yedek alt açma örtüsü


**Uçakta bebeğinizin üzerindeki tüm kıyafetleri rahatlıkla çıkarabiliyor ve giydirebiliyor olmalısınız, bu sebeple tulum önermiyorum, ayrı ayrı penye kıyafetler öneririm. ***
** Uçağa bindiğinizde pike ve yastık rica etmelisiniz bazen kalmayabiliyor**
**Kullanıyorsanız kendinize yedek göğüs pedi almayı da unutmayın**



BEBEĞİNİZİN BAVULU
1-Çocuk Bezi (kalacağınız gün sayısı ile 4 ü çarpın. o kadar adet bez koyun)
2-Ateş düşürücü şurup
3-Varsa kullandığı ilaçlar ve ateş ölçeriniz
4-Yedek çıtçıtlı bodyler, alt-üst takımlar (kalacağınız gün sayısından 1 fazla olmalı)
5- Pişik Kremi- Islak Mendil-Alt Açma Bezi
6- Sevdiği oyuncak
7- Yedek biberon-emzik
8- Küçük bir bebe yağı/şampuanı (oralarda bebeğiniz banyo yapacak)
9-Küçük bir banyo havlusu
10- Günlük vermeniz gereken D vitamini ve Demir ilacı + Kaşık

Yanınıza bebeğinize gerekebilecek her şeyi almaya gayret edeceğinize eminim, ola ki eksikler çıktı diyelim, gittiğiniz yerden temin edebileceğinizi hatta çok sıkışırsanız bebekle yolculuk eden bir anneden bile isteyebileceğinizi unutmayın ve hiiiç panik yapmayın (benden isteseniz yok demem mesela :)

Hepinize meleklerinizle güvenli, mutlu ve huzurlu uçuşlar..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder