31 Mayıs 2017 Çarşamba

12 Haftalık Gebelikte Amerika Yolculuğu

Hepinize tekrar merhaba, öncelikle yazdığım yazılar ile ilgili çok fazla olumlu geri dönüş aldım, hepinize çok ama çok teşekkür ederim. Okuyanlara fikir veya fayda sağlamasından müthiş mutlu oluyorum :3

Ben hamileliğimde de yerinde duramayan biri olarak yine çok uçuş yaptım özellikle Amerika uçuşum öncesinde internette çok araştırdım, bir sorunla karşılaşmak istemiyordum. Çünkü hamile olduğumu haziranda öğrendim, uçuşum Temmuz sonuydu. Hamileyken ilk uçuşum olacaktı (ben öyle sanıyordum) ve hayatımın en uzun uçuşu olması bakımından çok heyecanlıydım.
California'ya bir eğitim için gidecektim ve bu eğitimi kazanmak için çok emek vermiştim, bebek haberiyle sevindikten hemen sonra eşimle 'Eee, Amerika işi ne olacak? ' dedik..

Ama Los Angeles uçuşu, hamileyken yaptığım ilk uçuşum olmadı, önce İstanbul'a gidip geldik, bir hafta sonra İzmir'e gidip geldik, sonrasında ise Trabzon'a uçtuk, Trabzon'dan ise araba kiralayarak önce Ankara'ya gelip vize görüşmesine girdim, sonra da aynı gün Ankara'dan Mersin'e geldik. Hamileliğimin en yorucu günüydü diyebilirim.

**Hamilelikte ilk 3 ay ve son 3 ay dikkat edilmesi gerekiyor ve gerekmedikçe uçulmaması söyleniyor, ben bu anlamda kötü bir örneğim, lütfen doktorunuzla işbirliği içinde hareket edin

Bu uzun yolculuklardan sonra da İstanbul'a ve oradan Amerika'ya gittim. Uçuş 13 saat sürdü :O

ADIM ADIM AMERİKA YOLU

1- Öncelikle gidip doktorumla konuştum, herkesin hamilelik süreci çok farklı ilerlediği için bu durumlarda en doğru iş doktor tavsiyesini uygulamaktır.
2- Doktordan izni kopardım, vize işlemlerim için hemen bir başvuru yaptım,( DS-160 formunu doldurmanız gerekiyor) öncesinde gidip Amerika vizesi için fotoğraf çektirdim, çünkü başvuru esnasında bu fotoğrafı da yüklemeniz istenecek.

3-Amerika Vizesi almak için öncelikle https://ceac.state.gov/genniv/ sitesi üzerinden DS-160 formunu doldurmanız gerekmektedir.


4-Amerika Vize başvuruları için çektirmeniz gereken fotoğraf 5x5 cm. boyutlarında olmalıdır ve bu fotoğrafı, Amerika DS-160 formunu doldururken sisteme yüklemeniz gerektiğinden formu doldurmaya başlamadan önce resminizi scan edip jpg formatında masa üstüne kaydedin.

5-Amerika DS-160 formunu doldurmaya başladığınızda bir güvenlik sorusu seçip cevapladıktan sonra size özel bir başvuru (ID) numarası verilir. Bu ID numarasını aldıktan ve güvenlik sorusunu seçip cevapladıktan sonra doldurmakta olduğunuz DS-160 formundan çıkıp aynı forma tekrar geri dönebilmenizi sağlar. Bu yüzden ID numaranızı mutlaka bir yere kaydetmeyi unutmayın.

6-Formu doldurup https://ais.usvisa-info.com/ sitesinden başvurunuz için randevu alın.

Ben Amerika'ya eğitim almak için gidiyordum ve 'diplomatik nota' alma şansım oldu, bu şekilde vize görüşmem sorunsuz geçti ve 10 yıllık vizemi aldım :)

HAMİLELİKTE UÇAK YOLCULUĞU HAKKINDA

Bu konu ile çok araştırma yaptım,

1-Uçak yolculuğu hamilelikle birlikte kanama, şeker hastalığı, yüksek tansiyon, çoğul gebelik veya erken doğum öyküsü gibi yüksek risk faktörlerinin olmadığı durumlarda 36. gebelik haftasına kadar son derece güvenli olduğunu,
2- THY'de 7 ayını (28 hafta) bitirmiş hamile yolcuların doktorlarından alacakları "Uçakla Seyahatinde Sakınca Yoktur" ibaresi yer alan bir rapor ile seyahat edebileceklerini,
3-"Dehidratasyon" yani vücudun susuz kalması gebelik için oldukça zararlı bir durum olduğunu ve çok sık sıvı tüketmem gerektiğini,
4- Ayaklarımı olabildiğinde çok uzatmam gerektiğini öğrendim.

Eşime bu yolculukta beslenmeme çok dikkat edeceğime dair söz vermiştim ve havaalanı şartlarında olabildiğinde ettim :)
Adana-İstanbul uçuşumdan sonra, pulumu alıp pasaport kontrolünden geçtim ve kendimi lounga attım . Bir baktım ki sevdiğim senarist Gülse Birsel, dünya tatlısı güler yüzlü ve hoşsohbet bir kadınmış, ayrıca çok uzun ve yüzü bebek gibiydi :) Birşeyler yedikten hemen sonra alt kattaki masaj odasına geçtim, çünkü kan dolaşımımın bir şekilde hızlanması gerekiyordu.


--Uçağa bindiğimde ortadaki 4 kişilik koltukların fazla sıkıcı, yanlardaki 2 kişilik koltukların ise dar olacağını gördüm. Hosteslere hamile olduğumu ve mümkünse ayaklarımı uzatarak gitmek istediğimi söyledim, sağolsunlar çok ilgilendiler ve bana 4 kişilik bir yer ayarladılar, çok rahat bir yolculuk geçirmiş oldum :)
--Uçakta sağlıklı şeyler tüketmeye özen gösterdim, protein ağırlıklı beslendim, bol su ayran ve süt içmeye çalıştım. 13 saatlik yolda insan sıkılıp kendini yemeye vuruyor, bana süt ısıtıp getiren hostes arkadaşa buradan öpücükler :)

--Kesinlikle çok rahat bir ayakkabı ve eşofmanla yola çıkmanızı öneririm
--Ayaklarınızı oturduğunuzda hep uzatmaya çalışın ve 2 saatte bir koridorda yürüyüş yapın
--Verilen THY paketinin içinden 1 çift çorap çıkıyor, uçakta bununla gezebilirsiniz. Uyku maskesi, kulak tıkacı gibi sizi uykuya hazırlayan aparatların yanı sıra diş fırcası ve macunu, dudak nemlendiricisi de var. Siz yine de küçük tüpte nemlendirici krem götürün bence.
--Otele gider gitmez oranın saati ile uyumlu olacak şekilde uyku düzeninizi oturtmaya çalışın. Ben otele gider gitmez eşyalarımı odaya çıkardım, restaurantında bir yemek yedim ve otelde biraz gezintiye çıktım çünkü akşam olmasına daha çok vardı. Hamile olduğum için havuza girmemeyi tercih ettim.



LOS ANGELES- CALIFORNIA

Ben California'da Orange Country'ye gittim ve 11gün Hilton otelinde konakladım. Eğitim dışında kalan tüm zamanlarımı ise Los Angeles'a (namı diğer EL-EY :P ) Hollywood'a ve Universal Studios'a giderek değerlendirdim. Universial Studios ile ilgili farklı bir başlık açıp bilgilendirici bir yazı yazacağım çünkü ayrı bir başlığı hakediyor :)
Hollywood'da ise Hollywood Walk of Fameden yürüyerek sevdiğiniz sanatçıların isminin olduğu yıldızlarla fotoğraf çekilebilirsiniz. Ben gitmişken Dolby Theatre, Guinness ,TCL Chinese Theatre, Dolby Tiyatrosu’nun yanındaki alışveriş merkezini ve bal mumu heykellerin sergilendiği Wax Museum'u uzun uzun gezme fırsatı buldum. Yorulunca da kendimi her yurt dışında varsa gidip hamburgerini hüplettiğim Hard Rock kafeye attım.



USA PASAPORT KONTROL SORULARI
Kontrol noktasındaki memur size şu tarz sorular sorabilir, bu sorulara da yer vermek istedim:
*ABD'yi neden ziyaret ediyorsunuz? (Why are you visiting the United States?) Cevabınız aldığınız vizeyle uyumlu olmalı.
*Nerede kalacaksınız? (Where will you be staying?) Memur ABD ziyaretiniz için net, vizenizle uyumlu ve yasal planınızın olup olmadiğini öğrenmek ister.
*Kimi ziyaret edeceksiniz? ( Who will you be visiting?) Memur yine net, yasal amaçlarınızın olup olmadığını görmek ister.
*Ne kadar kalacaksınız? (How long will you be staying?) Görevli kalmanız gereken süreden fazla kalmayacağınızı bilmek ister.
*Yanınızda ne kadar para var? ( How much money are you bringing?) Görevli ABD seyahatinizdeki harcamalarınızı karşılayabileceğinizden emin olmak ister.
*ABD'yi daha önce ziyaret ettiniz mi? ettiyseniz kalmanız gereken süreden daha fazla kaldınız mi? (Have you visited the United States before, and if so, did you remain longer than you were supposed to? ) Daha önce ABD'de yasal olarak kalabileceğiniz süreden fazla kaldıysanız ülkeye belirli bir süre tekrar giriş yapamayabilirsiniz.

Amerika aklımda, bol bol gezdiğim, fazlaca alışveriş yaptığım, bolca hamburger yediğim harika günler geçirdiğim bir yer olarak kalacak.. İmkan bulursanız mutlaka Hollywood'da gezmenizi ve Universal Studios'a gitmenizi tavsiye ederim. Ayrıca avm'lerden ve outletlerden bol bol biberon, emzik, bebek kıyafeti, ayakkabısı vs alma fırsatım da olduğu için çok mutlu oldum..Yani diyeceğim şu ki hamileyken de rahatça seyahat ediliyor, elinde harita yürüyerek kaybolarak geziliyor, sizlerde çekinmeyin hamileyken de gezin.. sevgiler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder