18 Haziran 2017 Pazar

Selfie Çektiğim Bir Doğum ve Uykusuz İlk Ay (Teo'yla 1. ay)


Herkes söylemişti zor olacağını..Tecrübeli anneler 'ay şimdi bol bol uyu sonra uyuyamayacaksın' diyordu hep, bense sadece gülümsüyordum.. Anlamamışım, bilememişim.. Şimdi bu blogu okuyan hamilelere ben sesleniyorum : Bol bol uyuyun!! :)
Lohusalık zamanı için yazacağım yazıda ise yine aynı gruba 'nasıl, sütün geliyor mu?' diye soracağım. 'Acıktıysa ondan ağlıyor olabilir' diye de ekleyeceğim.. ilerleyen yazılarımı bekleyin :)

HASTANE ODASI ve DOĞUM


İlk ay şaşkınlık hali, ilk ay tecrübesizlik, ilk ay uykusuzluk, ilk ay nefesini dinlemek ..
*Doğumum aniden gelen kanama ile 1 ay erken oldu, 2 kişi gittik 3 kişi olduk bir anda..
**'Hazırlıkları şubat ayına kadar tamamlarız yeeaağ, daha koskoca bir ay var' diyorduk ağzımızı yayarak , 24 Ocakta geleceği tuttu bizim oğlanın..O yüzden hazırlığını bitirmeyen 7 aylık hamilişler, elinizi çabuk tutun!
***Biz akşam 21.45'te hastaneye gittik, 22.15'te çocuğu verdiler elimize , yemek sipariş etsek daha çok beklerdik herhalde..

Doğum odasını süslemek gibi bir isteğim hiç olmadı, tüm planlarımı süslenmemiş gayet normal bir oda ve kimseye haber vermemek şeklinde yaptım. Çünkü hastanedeki kalabalığı, süslemeyi, çiçek trafiğini, ziyarete gelenleri inanılmaz gereksiz buluyorum.. Aylarca eşime 'bak kimseye haber vermek yok' 'aramicaksın, 'ararlarsa açmicaksın' 'ay hastane adını söylemesemiydik acebağ' deyip durdum..

Hastaneye çağırılacaklar listesi bence şöyle olmalı:
1 adet, konu hakkında az ama güncel tecrübesi olan yakınlarda doğum yapmış arkadaş
1 adet, aşşırı tecrübeli ve o an başa gelebilecek her tür durumu bir şekilde birilerinden duymuş/öğrenmiş olan bilgili anne/teyze
1 adet, taze baba adayı

Bu listeyi tamamlasanız yeter. Benim hayal ettiğim gibi sessiz sedasız biz bize bir doğum oldu. Doğum odasında ve eve geldiğimde en çok kullandığım ürünler ve hiç kullanmadığım ürünler ile ilgili bir liste yapıp yeni bir yazı da yayınlayacağım..

ARTISIYLA EKSİSİYLE SEZERYAN DOĞUM

*Ani bir durum olduğu için acil sezeryana alındım. Ameliyathanede epidural iğnemi vurdular, hafif başım döndü ama hiç acımadı.
* Ameliyathaneye hem profesyonel fotoğraf makinesi hem de telefon getirdim bir sürü fotoğrafımız oldu :) Hatta oğlumla özçekim bile yaptım.
*Sohbet ederek doğuma başladık, bacaklarını, kesildiğini ve acıları hiç hissetmiyorsun ama doğum anına şahit oluyorsun bence gayet iyi :) Hatta o kadar iyi ki hemşireler rockçı Teoman'dan bir şarkı çaldılar eşlik ederek doğum yaptım,
*bebeğim dünya geldikten 1 dk sonra ise aşağıda gördüğünüz bu selfieyi çektim. Yüzümden ne kadar kolay bir operasyon olduğunu anlayın, elimde telefon selfiler çekiyorum :)
*Hamile okuyucularım lütfen hiç korkmasın diye vurgulamak istedim.


Oğlum 51 cm , 3 kilo 100 gr olarak dünyaya geldi. 1 Ay erken doğan bir bebek için gayet iyi değerler. Ama çeşitli sebeplerden küveze alınmak zorunda kaldı ve 3 günü küvezde geçti. Bense gerek epiduralin etkisi bittiğinden gerek eve bebeğim olmadan döndüğüm için çok çok fazla ameliyat acısı çektim. Sezeryanın tek kötü yanı doğum sonrası 4-5 gün. Ben yürürken, yatıp kalkarken, yemek yerken yani her şekilde çok ağrı çektim. Parol ve brufen isimli iki ağrı kesici kullandım. Doktorum yazmıştı. Brufen daha etkili oldu. Sezeryan doğum yapan arkadaşlarımdan çok daha fazla ağrı çekmemi bebeğimin 3 gün sonra küvezden çıkmasına bağlıyorum. Çünkü eve getirdikten sonra dikiş yerimdeki acı hızla azaldı, hormonal demek ki..

UYKU ve EMZİRME ve BESLENMENİZ

*Bu konularda size tecrübeli ve güvenebileceğiniz birileri yardımcı olmalı, emzirdiğiniz anda başka bir odaya gidip uyumalısınız, çünkü 1-2 saat sonra yine emzirmeniz gerekecek. Ve alt değişme/gaz çıkarma/uyutma işleriyle ilgilenmek en az yarım saatinizi alacak.
*Sizin için 10 dk bile çok kıymetli.
*Sık sık emzirdikçe , bol bol uyudukça sütünüz artacak hiç merak etmeyin. Ben tavsiye üzerine hipp in süt arttırıcı still tea çayından, kimyon ve rezene çayından içtim.
*Ayrıca bol bol çekilmemiş/diri kimyon kaynatıp içtim. Kendinizi tatlılara şerbetlere vurmayın, su içip uyuyun.
*'nasıl sütün var mı ?' diyenlerden uzak durun..
*Emzirme pompasını kullanın, kullandıkça beyniniz 'süt üret' komutu verecek ve sütünüz artacaktır. Hem biraz stoklamış olursunuz.
* Düdüklü tencerede dana kemiği ve etini haşlayın, için, yemek ve çorbalara kullanın. Sizin ve bebeğinizin kemiklerine çok iyi gelecek
*Bulgur pilavı tüketin, hem süt yapar hem gaz yapmaz hem doyurucu.. daha ne olsun..


YENİ DOĞAN BAKIMI
*Altını temizlerken pamuk ve ılık su kullandım. Uno ıslak mendili 2.aydan sonra kullanmaya başladım
*Pişik kremlerini de 2 .aydan sonra kullandım. İlk ay saf zeytinyağı ile her alt değişmede bolca yağladım
*Göbeği düşene kadar banyo yaptırmadım, ara sıra bebe yağı ile vücudunu yağladım
*İlk banyosunu sessiz bir ortamda ve az kişiyle yaptırmanızı öneririm. Biz eşimle sakince baş başa yaptırdık, bebeğimiz hiç ağlamadı
*Banyo için küvetini doldurduk ama banyo filesi kullanmadık, oğlumuzu başı dışarıda kalacak şekilde suya yatırdık, içinde biraz beklettik.
*Dikkat etmeniz gereken püf noktası, göğsüne bir mendil vs koymak ve sürekli sıcak su ile bu mendili ıslatmak olsun, kendini güvende hissedecek ve ağlamayacak.


* Emdikten hemen sonra gaz çıkarmanız şart
* Sizin yedikleriniz sütünüzden direk ona geçiyor, gaz yapan yiyeceklerden uzak durun, bol kimyon çayı için.
* Genel olarak yan yatırmaya dikkat edin
* Banyo yapmaya ve sonrasında ılık zeytinyağ ile yağlanmaya bayılıyorlar, banyo yaptırmaktan çekinmeyin.
* Size o sırada dünyanın en güzel bebeği gibi geldiği için herkesi günde 20 foto ile darlamayın. Ama siz kendiniz bebeğiniz için bol bol fotoğraf ve video çekin

YENİ DOĞUM YAPANLARA GÖTÜRÜLEBİLECEK ALTERNATİF HEDİYELER

*Hard disk : Bebeklerinin zirilyon tane fotoğrafını yedeklesinler diye
*Fotoğraf albümü : Hala fotoğraf bastıran çiftler kaldı mı bilmem ama biz baskı alıp albüm yapmaya bayılırız, varsa seven alın kocaman bir albüm
*Bebeklere Özel Anı Defteri: Bebekle ilgili ne kadar özel gün ve an varsa not alabildiğiniz fotoğraflar koyabildiğiniz güzel bir anı defteri, kitapçılarda filan çok var
*Hediye kartı: Bebek mağazasından ihtiyaca göre harcanabilecek hediye kartı inanın çok işe yarayacak. Yoksa aynı boy bir sürü zıbın/body birikiyor birikiyor.. Çoğu kullanılamadan bebek büyüyor.
* Emziren annelere özel çaylar
* Bebek Bezi : Lütfen kullanılan markayı ve kaç numara olduğunu öğrenip öyle alın.
* Pişik Kremi/ Bebe Yağı/ Bebek Çamaşır detarjanı : Tercih edilen markayı öğrenip alabilirsiniz, nasılsa evdeki bitecek.

SON SÖZ
*Sarılın koklayın sakin olun..
*Bebeğiniz için dünyanın en iyi annesi sizsiniz
*Siz mutlu ve sakin oldukça o da olacak
*Siz bebeğinize yetersiniz başınıza gelebilecek her koşulda mutlaka bir çözüm bulursunuz
* '40'ı çıkınca kolaylaşır' herkes böyle söyleyecek, inanın ki kolaylaşıyor..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder